Námět známky
Horní portál tunelu Schwarzenberského plavebního kanálu
Schwarzenberský plavební kanál je úžasné technické dílo, které bylo vybudováno z podnětu knížete Jana Nepomuka Schwarzenberga. Práce byly zahájeny roku 1789 a plavení dříví začalo v roce 1793. Kanál vyprojektoval Josef Rosenauer. Měří 44 km, začíná pod horou Špičák a končí v Rakousku na říčce Grosse Mühl. Celkový spád je 255 m a stavitel Rosenauer měl nelehký úkol, nivelačním měřením v horském zalesněném terénu vytyčit stálý spád 2,5 až 7 mm na metr délky. Část kanálu v délce téměř 400 m je vedena tunelem. Během zhruba 100 let plavebního kanálu bylo splaveno k řece Grosse Mühl téměř 8 milionů prostorových metrů palivového dříví. Plavba do Vídně byla ukončena v roce 1892, kdy byla nahrazena levnější a rychlejší dopravou po železnici. Okolo roku 1900 byl plavební provoz v Čechách změněn z dopravy palivového dříví na dopravu dlouhého dříví. Doprava dříví po kanálu k Vltavě a dřevoskladu v Želnavě, respektive později v Nové Peci, trvala do roku 1961.
Popis produktu
Zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 19 Kč
Poznámka
Známka je vydána v úpravě tiskového listu i známkového sešitku s 8 známkami a 4 kupóny.