Nejčastěji se ptáte

Chcete se zaregistrovat na Poště Online? Projděte si nejčastější dotazy!

1. Neznám Bezpečnostní kód. Mám už Zákaznickou kartu, chci se registrovat, kde však zjistím Bezpečnostní kód?

Bezpečnostní kód jste obdrželi společně v obálce společně se Zákaznickou kartou. Pokud tento Bezpečnostní kód neznáte nebo nemůžete najít, můžete zažádat o vytvoření nového kódu přímo při Registraci na www.postaonline.cz Nový Bezpečnostní kód zašleme poštou do vlastních rukou majitele Zákaznické karty. V případě firemních zákazníků je zasílán na adresu sídla firmy. Zaslání Bezpečnostního kódu je zpoplatněno dle platného Ceníku, manipulační poplatek za vygenerování a doručení kódu činí 30 Kč.

2. Proč musím čekat, až mi přijde Bezpečnostní kód poštou? Pošlete mi ho e-mailem nebo mi ho řekněte po telefonu.

Bezpečnostní kód chrání držitele Zákaznické karty před jejím zneužitím.  S ohledem na ochranu zákazníků a Podmínky Zákaznické karty je jediným možným způsobem předání kódu jeho doručení Doporučenou zásilkou do vlastních rukou a předání kódu oproti podpisu majitele Zákaznické karty.

3. Jak zjistím číslo Zákaznické karty?

Číslo Zákaznické karty je přímo uvedeno na zadní straně karty pod čárovým kódem. Číslo Zákaznické karty má přesně 13 číslic, pro Registraci na www.postaonline.cz je potřeba tedy zadat všech 13 číslic. Pokud má uživatel více Zákaznických karet, může pro registraci použít jakoukoli z nich.

4. Neznám Přihlašovací jméno. Jak zjistím jméno, které jste mi přidělili při registraci?

Jednoduše na www.postaonline.cz vstupte na obrazovku pro přihlášení a pod tlačítkem Přihlásit klikněte na položku „Neznám jméno“. Poté stačí uvést vaše jméno, příjmení a číslo Zákaznické karty a potvrdit. Na e-mail vám poté zašleme odkaz, na který stačí kliknout. Potom odpovíte na Bezpečnostní otázku, kterou jste zadali při registraci. Následně vám Přihlašovací jméno přímo zobrazíme.  Tento postup je možný pouze s platnou Zákaznickou kartou. Pokud jste ji ještě neobdrželi, je třeba počkat na její vystavení a doručení.

5. Proč si nemůžu přihlašovací jméno zvolit sám a přidělujete mi ho?

Můžete, ale až po úspěšném vytvoření a ověření účtu. Abychom zaručili maximální bezpečnost a verifikaci všech údajů pro bezproblémovou registraci, přiděluje systém v rámci registrace Přihlašovací jméno automaticky. Toto Přihlašovací jméno si však můžete po úplném ověření účtu a vašem úspěšném přihlášení na www.postaonline.cz kdykoliv změnit. Stačí se přihlásit a v „Nastavení“ najít položku „Změna přístupových údajů“ zvolit možnost „Přihlašovací jméno“ a tlačítkem „Upravit“ si můžete nastavit vlastní Přihlašovací jméno.

6. Není možné zvolit heslo, pořád mi to hlásí chybu. Co dělám špatně?

Zkontrolujte, zda zadáváte všechny požadované znaky hesla a zda neobsahuje nepovolené kombinace. Vzhledem k ochraně citlivých údajů ve vašem účtu proti zneužití vyžadujeme nutnost nastavení velmi silného hesla. Minimální délka je 8 znaků a musí obsahovat alespoň 3 z následujících znaků: malé písmeno, velké písmeno, číslo nebo speciální znak. V hesle jsou také zakázány písmenné a číselné posloupnosti a opakování tří a více znaků vedle sebe. Nesmí začínat velkým písmenem nebo končit číslem. Čísla ani znaky nesmí jít v řadě po sobě (123, qwerty atp).

Veškeré restrikce pro heslo se zobrazí po kliknutí na odkaz „Jaké podmínky musí heslo splňovat?“ vedle pole pro jeho zadání.

7. Zapomněl jsem heslo, jak ho mohu zjistit nebo změnit?

Pokud neznáte své heslo, připravte si číslo své Zákaznické karty a heslo si můžete nastavit nové. Na www.postaonline přímo na přihlašovací stránce vyberte položku „Neznám heslo“ pod přihlašovacím formulářem.  Poté vyplníte svoje jméno, příjmení, číslo Zákaznické karty a potvrdíte tlačítkem „Změnit heslo“.

Následně vám obratem na e-mailovou adresu registrovanou u vaší Zákaznické karty zašleme e-mail s odkazem pro změnu hesla. Klikněte na odkaz v e-mailu, pozor jeho platnost je pouze 10 minut.  Poté uvedete odpověď na Bezpečnostní otázku, kterou jste si sami zvolili. Nakonec uvedete nové heslo a změnu potvrdíte.

8. Heslo mi nejde změnit. Klinul jsem na odkaz v emailu, ale zobrazí se mi „Aktivace se nezdařila“.

Pokud jste si chtěli změnit heslo, zaslali jsme vám e-mail s odkazem pro změnu hesla. Pozor, platnost tohoto odkazu je z bezpečnostních důvodů jen 10 minut od doby odeslání e-mailu. V případě, že tato doba uplynula, zopakujte zadání hesla na www.postaonline.cz znovu a na odkaz v e-mailu klikněte do 10 minut.

9. Přestěhoval jsem se. Jak mohu na svém účtu změnit adresu ke své Zákaznické kartě?

Abyste si mohli svoji adresu změnit, musíte mít vytvořený a ověřený účet na www.postaonline.cz Pak se jednoduše do svého účtu přihlaste a v „Nastavení“ najdete položku „Změna kontaktních údajů“. Stačí vyplnit novou adresu, na kterou zašleme novou Zákaznickou kartu.  Změna adresy bude pak uzavřena s převzetím vaší nové karty.

10. Přišel jsem o Zákaznickou kartu (byla mi odcizena, ztratila se mi, nemohu ji najít). Jak mám postupovat, aby nebyla zneužita?

Zákaznickou kartu si po přihlášení ke svému účtu na www.postaonline.cz můžete sami zablokovat.  Pozor, tato blokace je však nevratná a kartu není možné obnovit, ale pouze vystavit zcela novou. Pokud jste si jisti, že kartu nemáte, po přihlášení do účtu zvolte položku „Zákaznická karta“ a v  „Přehledu Zákaznických karet“ klikněte na položku „Blokovat“.

11. Jsem uživatelem původní Klientské zóny, jak mohu spravovat své Zákaznické karty?

V současné době existují dva typy účtu. Pro služby, které využíváte v Klientské zóně, použijte přihlašovací údaje, na které jste zvyklí. Pokud chcete spravovat svoji Zákaznickou kartu, musíte se nově zaregistrovat na www.postaonline.cz Zde budete mít po ověření a plné aktivaci účtu pak možnost spravovat svoji Zákaznickou kartu. 

V tuto chvíli tak budete mít dvě sady přístupových údajů. Do budoucna plánujeme spojení do jednoho účtu.